ε) Τα πλευρικά τοιχώματα των ελαστικών.

Σχ. 16.12
Ελαστικό με πλευρικό σχίσιμο.

Δεν πρέπει να οδηγείτε με ελαστικά των οποίων οι πλευρές είναι παραμορφωμένες ή σχισμένες, επειδή είναι πολύ επικίνδυνο (σχ. 16.12). Κυρίως ο κίνδυνος να σκάσουν ή να ξεφουσκώσουν είναι μεγάλος.

Τα πλευρικά τοιχώματα μπορούν να καταστραφούν μετά από κάποια πρόσκρουση στα πεζοδρόμια.

στ) Σήμανση των ελαστικών.


(α)

Σχ. 16.8
(α) Ελαστικό χωρίς αεροθάλαμο (tubele
ss)

Η/C x 100 = 70
(βλ. σχ. 16.8α)

Στην πλευρική επιφάνεια των ελαστικών είναι σημειωμένα με συντομογραφίες και αριθμούς τα κυριότερα χαρακτηριστικά του ελαστικού.

Σχ. 16.13
Σήμανση ελαστικού.

 Παράδειγμα: 185/70 R 13 86 Τ TUBELESS M+S (σχ. 16.13).

185: ονομαστικό πλάτος σε mm (χιλιοστά).

70: σειρά ή ονομαστική σχέση μεταξύ ύψους (Η) προς πλάτος (C) ελαστικού.

R: ελαστικό ράντιαλ (με ακτινική πλέξη).

13: διάμετρος της ζάντας μετρούμενη σε ίντσες (1 ίντσα = 25,4 mm).

86: δείκτης που δείχνει την ικανότητα μέγιστου φορτίου (530 kg).

Τ: δείκτης που δείχνει τη μέγιστη ταχύτητα (190 km/h).

TUBELESS: ελαστικό χωρίς αεροθάλαμο.

Μ+S: ελαστικό κατάλληλο για χιόνια.

Επίσης υπάρχει ένας τριψήφιος αριθμός από τον οποίο προκύπτει η εβδομάδα και το έτος παραγωγής του συγκεκριμένου ελαστικού π.χ. 359 που σημαίνει 35η εβδομάδα του έτους 1999.

ζ) Η ζυγοστάθμιση και η ευθυγράμμιση των ελαστικών.

Μια άσχημη ζυγοστάθμιση ενός τροχού προκαλεί κραδασμούς στο τιμόνι από μια ορισμένη ταχύτητα και πάνω. Αυτό το φαινόμενο, εκτός του ότι είναι δυσάρεστο, μπορεί να καταστρέψει το σύστημα διευθύνσεως.

Η άσχημη ευθυγράμμιση των τροχών μπορεί παράλληλα να προκαλέσει κραδασμούς στο τιμόνι. Επί πλέον το όχημα «τραβάει» προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά και τα λάστιχα παρουσιάζουν ανόμοια φθορά.

Για τη σωστή ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση πρέπει να εμπιστευθείτε ένα ειδικό συνεργείο που έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό.